8 Mayıs 2013 Çarşamba

Uyku

Şimdi uyumam bir kaç saat sonra da uyanmam lazım da, bir şeyler okuyorum salak salak.

Günlerdir uyuyamıyorum. Çareyi yastığıma abanıp sol tarafımda biraz mayalanıp sağ tarafıma dönerek ortam sıcaklığını düşürmekte buluyorum.

En kolayı sırt üstü diye hatırlıyordum ama nedense artık o da işe yaramıyor.

Uyku terörü diye bir şey varmış, (daha yeni öğrendim) herhalde bende olsa o hınçla yanlışlıkla kendimi öldürürdüm. Ağlaya, zırlaya ortalığa saldırmak çok kötü lan. Hem de uyurken ve uyanınca hiç bir şey hatırlamayıp sadece delice korkuyorsun.

Mesela karabasanı da çok merak ederdim bir aralar, geçende karabasan gördüm. (Umarım burada da 10 defa anlatmamışımdır.)

İlk olarak, evet, korkunç. Aslında tam olarak karabasan olduğundan bile emin değilim (annem uyurken nefes alamamak olduğunu söylüyordu, ya da onun gibi bir şey) ama okuduğum şeylere kalırsa karabasan olduğu sonucuna varabiliriz.

UYUMAK YERİNE ANLATILAN KARABASAN
- Bazıları karabasanın iblis gibi bir şey olduğunu söylüyor bazıları da sadece uyurken uyanıp uyanamamak olduğunu söylüyor.
+Bana gelirsek rüyamda insan gibisinden bir karaltı gördüm ve eliyle beni çağırıp, ona bakmamı sağlamaya çalışıyordu. Nedense onun cin gibi (değil direk öyle) bir şey olduğunu düşünüp "BAOKMIYCÖĞM!" diye bağırıp bunun bir rüya olduğunu falan söyledim. (Biraz lanet edip, biraz da anlamsızca bağırıp geriye kaçmış olabilirim, ha bir de ısrarla ona bakmamaya çalıştım.)
Tabi bunu bilinç altıma da bağlayabiliriz. Beni ciddi ciddi korkutabilen tek şey cinler vs. Ki o da bilinçaltımda kalmış bir şey. Gerçek hayatta korkmuyorum.
Sinir bozucu olacak ama bir paragraf daha ekliyorum. Uzun zamandır rüyalarımda ağzımın yüzümün çarpıldığı ve içime bir şeyler girip beni hareketsiz bıraktığı/sürüklediği rüyalar görüyorum.
- Herkes uyanınca(daha doğrusu gözlerini açınca) hiç hareket edemediğini, ses çıkaramadığını söylüyor. Ayrıca birinin ayak parmağını oynatmaya çalışınca daha çabuk geçtiğini söylediği bir şey okudum.
+ Bunu denedim. Ama o hareket etme süresi hem çok uzun, hem çok kısa olduğu için anlayamadım. Uyandığımda nerede olduğumu bile zor kavradım. Bağırıp, bağıramadım (zaten çığlık atamıyorum); hareket ettim, ama edemedim. İlk başta dönmeye çalıştım olmadı, ellerim oynamadı, o ayak parmak numarasını da denedim ama oynatıyormuş gibi hissetmeme rağmen hiç bir şey olmadı. Sadece nabzım 300 e dayandı ve o şekil gözümü kapattıkça geri gelmekten vazgeçti.

Sonuç; Hareket edebilmeye başladıktan sonra hemen olayı reddetmeye başlayınca nabzımı tutmasam o andan itibaren her şeyin rüya olduğunu sanacaktım. Ama değildi.

Rivayet; İşin mistik kısmı gerçekse (ki bilmiyorum) bu genelde sabah ezanından önce oluyormuş ve birinin dıdısı arkadaşına karabasan gelince odanın karardığını ve arkadaşının üzerine bir karartının çöreklendiğini görmüş. Karartıyı bilemem ama ben de sabah ezanından biraz önce höykürmüşüm. Muhtemelen hala rüyadayken höykürdüm. Anam dedi.

Sonucun Sonucu; Bu kadar komik bir şeyden bile bir insan nedensizce bu kadar korkabiliyorsa, uyku terörünün ne kadar kötü olduğunu tahmin bile edemem.

BİR 'URBAN LEGENDS WITH NINJA' BÖLÜMÜNÜN DAHA SONUNA GELDİK. BİR DAHAKİ SEFERE GÖRÜŞMEK ÜZERE.

NOT: Benim karabasanın ne şapkası ne paltosu vardı, bildiğin çöpten adamdı lan. D: Bir de caponlar karabasanda öcülü korkunçlu beyazlı bi kadının abandığına inanıyomuş. Almanlarda da alp'miş bu ve bizim elf'lerin atası oluyorlarmış.

4 yorum:

  1. 40 yılda bir rüya görüyorum zaten, onun da çoğu kabus veya uyandıktan sonra hatırlayamadığım saçmalıklar oluyor. Karabasanımsı bir şey görmüştüm sanırım ama o.o Rüya görüyordum,rüyada yatağımdaydım ve uyanık gibiydim.Sonra yatağın benim göremediğim kısmının üzerinde (Anlatım...) Bir elin önce thumbs up yaptığını ve öyle hareket ettiğini gördüm. Eğer rüya olmasa korkudan ölürdüm de, mal gibi o şeyin yanına gittim ve baktığımda aniden o el..Fullscreen gibi bişey oldu, yüzümün içine girdi.(Anlatım...vol.98765)
    Benim karabasan(ımsı)ın bir vücudu bile yoktu yani, seninki en azından çöp adammış şilkjhgf
    O hareket edememe olayı bende olmadı yalnız ama..Hatta tam tersi oldu.

    YanıtlaSil
  2. Ne tuhaftır ki benim de en korktuğum şeylerdendir cin, karabasan vs. Bir ara zihnimde çok büyütmüştüm bu olayı geceleri uyuyamadığım bile oluyordu. (Anamla yatıyordum ben de(ana kuzusu))Ama hiç rüyamda karabasan in cin görmedim ve görmek de istemiyorum U_U
    Iııı...okurken bile tüylerim diken diken oldu inşallah bu gece maceracı bir rüya görmem ._.

    YanıtlaSil
  3. Bana çok oluyor bu karabasan ._. Çok seviyor olmalı ki hep ziyaretime geliyor. Rüyamda öyle cinli minli seyler görmedim ve görmekte istemiyorum ama uyanık olup hareket ettirebildiğin tek yerinin gözlerin olması çok ürkütücü. Bana her karabasan geldiğinde eve hırsız gireceğini, beni bıçaklayarak öldüreceğini ya da tavandan inen koca böceklerin beni yiyeceğini düşünüyorum. Beni asıl korkutan da bu zaten yoksa alıştım ben karabasan ziyaretlerine ._. Şu ayak parmağını bir dahakinde deneyeceğim belki işe yarar. Birde bize küçükken karabasanı şöyle anlatmışlardı: Sen yatarken karabasan gelip seni boğazlıyormuş ve sana ev mi araba mı diye soruyormuş. Araba dersen çok lüks bir arabayı sana veriyormuş ama üç gün sonra kaza yapıp ölüyormuşsun. Ev dersen gene evi sana veriyormuş ama üç gün sonra çıkan yangında ölüyormuşsun. Bu yüzden de ona "sadece senin buradan gitmeni istiyorum" deyip kovmak gerekliymiş U_U Hayal gücü çok geniş bir mahallem vardı, evet. Karabasan çok yanlış tanıtılmış bize ._.

    YanıtlaSil
  4. Sanırım böyle şeylerden korkmadığım için bana hiç olmadı fakat bundan birkaç hafta önce her gün sanki bir şey beni uyandırmışçasına 05: 23'te uyandığımı hatırlıyorum. Bu durum birkaç gece sürmüştü, o sıralar cidden kafayı yiyecektim - sonra bir gece dayanıp uyumadım ve geçti. (Uyku sırasında yaşanan tuhaf durumlar diye bir yazı yazmalıyım sanırım bir ara)

    YanıtlaSil